جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور استاندار یزد و معاونین و مدیران کل و فرمانداریزد تشکیل شد

یزدفردا "استاندار یزد به همراه معاونین امور عمرانی و سیاسی امنیتی ، مدیران کل دفترفنی و امور شهری ، فرماندار شهرستان یزد و مشاورین استاندار و سایر مسئولین استان در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد مورخ 19/7/88 حضور یافتند و مورد استقبال اعضای شورا و شهردار قرار گرفتند.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد - ابتدا تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداریزد مشکلات و مسائل مبتلا به شهر از جمله بافت تاریخی و موانع و مشکلات آن جهت آبادانی و روح بخشی به هسته مرکزی یزد، نهضت توسعه شهر (اجرای ده پروژه بزرگ شهر در قالب سهم شهرداری با مشارکت توسط شریک شهرداری)، کمبود نیروی متخصص در شهرداری، توجه به ساخت وسازهای غیرمجاز ، توجه بیشتر به طرحهای شهرداری در سفر سوم ریاست جمهوری، توسعه مشارکت در طرحهای عمرانی شهری، عزم جدی برای ساماندهی حاشیه نشینی، ساماندهی تاکسی های سطح شهر و ایجاد مدیریت واحد برای آنها، یزد آینده یزد سلامت محور، تسریع در جمع آوری تیرهای برق مزاحم در سطح شهر توسط شرکت برق مطالبی عنوان نمودند.
محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات مسئولین شورای اسلامی شهر و شهرداری گفت: مردم به شمااعتماد کرده اند، لذا باید با خدمت رسانی به آنها ، رضایت آنها را به دست آورد.
فلاح زاده سیاست گذاری ، نظارت ، انتخاب شهردار و تعامل با ادارات جهت انجام امور شهروندان را از جمله وظایف وکارکردهای شورای اسلامی شهر برشمرد.
فلاح زاده خواستار بازنگری الگوهای ساختار شهرداری شد و گفت: باید در راستای فضا سازی شهر با ویژگی کاملا اسلامی ایرانی تلاش کنیم.
احترام به حقوق شهروندی ، ترویج فرهنگ و اخلاق دینی و استفاده از الگوها و نشانه های دینی در شهر از مهمترین نکاتی بود که استاندار در این نشست مطرح کرد.
وی گفت: باید از ایده ها و نظرات نخبگان در اجرای طرح های مشارکتی در راستای بالا بردن توانمندیهای شهرداری بهره گرفت.
وی همچنین به بافت تاریخی شهر یزد اشاره کرد و گفت: مقرر شده سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و سازمان مسکن و شهرسازی طرحی را برای بافت تاریخی شهر یزد تهیه کنند.
استانداریزد پیشگیری ، ساماندهی و نظارت را سه اصل مهم در مقوله مدیریت شهری دانست و از مسئولین استان خواست با دقت نظر بیشتر در زمینه عمران شهری فعالیت کنند.
معرفی نماینده در بحث بافت تاریخی
در رابطه با مشکلات ومعضلات و مباحث بافت تاریخی ونیز مشکلات فی مابین شهرداری و میراث فرهنگی شهردارسابق یزد آقای مرتضی شایق به عنوان نماینده استانداریزد جهت رفع این مسئله معرفی گردید.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا